هوبره
معرفی حیات وحش ایران در وبلاگ
تاریخ : دو شنبه 3 تير 1392
نویسنده : محمد زارعی

مشخصات ظاهری: این پرنده 60 سانتیمتر طول دارد و تقریبا هم اندازه ی میش مرغ ماده است. از زنگوله بال بسیار بزرگتر و متفاوت با آن و از نظر شکل ظاهری شبیه بوقلمون است. به طور کلی، پرو بال، قهوه ای شنی، زیر تنه خاکستری سفید با دسته پرهای سیاه و سفید بلند که از دوطرف گردن آویزان است و حالت دامن مانندی دارد. چشم ها زرد و درشت است و هنگام قوز کردن، هماهنگی کاملی با محل شنزار دور و برخود پیدا می کند. انتهای شاهپرهای بال سیاه است و زمستان ها، سطح پشتی شاهپرهای ثانویه سفید می شود. پروازش سنگین و آهسته است و بال های باریک و دم نسبتا بلندی دارد. هنگام تولید مثل پرنده ای منزوی است و در بقیه ی اوقات در گروه های کوچک دیده می شود.

صدا: صدای این پرنده بسیار آرام است.

زیستگاه: این پرنده در مناطق شنی و تپه ماهورهای ریگزار، بیابان ها و نواحی کویری با بوته های پراکنده یا علف های کوتاه و حاشیه ی گندمزار به سر برده و روی زمین آشیانه می سازد. در ایران، به صورت بومی، و مهاجر دیده می شود.

حفاظت:این پرنده در زمره ی پرندگان حمایت شده است، اما ب سبب علاقه ی شیوخ عرب به شکار آن به وسیله ی شاهین و بالابان، جمعیت آن کاهش زیادی پیدا کرده است، بنابراین، باید برنامه ریزی دقیق جهت حفاظت و جلوگیری از هر گونه شکار و صید آن به عمل آید.

 




|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: پرندگان , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید